Alfons & Kaiser - brödrar som diggar varandra!

God Afton kära läsare!
Hoppas allt är bra med er och att ni haft en bra start på veckan!
 
Här hemma växer vi så det knakar i fogarna och det händer massa nu! Alfons tyr sig allt mer till oss båda och börjar vilja följa efter oss mer och mer. Vi är ute och leker oss trötta om dagarna och när jag springer och gömmer mig kommer han springades allt vad han kan för och hitta mig. Och mallig som han blir när man berömmer honom tycker han att det är superkul och vill bara busa mer... ;)
 
Nätterna går jättebra nu och vi är ute med 4-5 timmars mellanrum, och då hör det till saken att vi knappt får ut denna lille grabb och får ibland kämpa ett par minuter innan han vill gå ut.. Behovet finns ju så det är den lille latmasken som ska ut ur ryggraden på honom bara... haha men tänk själv; någon som släpar ut en mitt i natten, hur kul hade man tyckt att det var? ;) Önskar visserligen, när klockan är 02.00 och det blåser storm, att jag hade haft samma päls som Alfons. Då hade jag också kunnat lägga mig i lugn och ro på gräsmattan och lugnt sova vidare medan någon stod med koppel och väntade :) Lagd mastiff ligger, eller hur var det nu?
 
Som jag tidigare nämnt bor Alfons bror Kaiser på en gård ett stenkast härifrån (nästan för bra för och vara sant), tillsammans med sina 2 andra hundkompisar, hos en helt fantastisk familj. Jag skulle vilja säga så underbara att vi känner oss bortskämda med att ha de så nära :) ! I söndags var vi och hälsade på Kaiser med familj, och Alfons skulle få träffa honom igen efter att inte ha sett sin bror på drygt en vecka. Så himla roligt och se - de busade, lekte och stimmade sig trötta för att sen tillsammans ligga och tugga på grisöra ihop inne på en filt, det värmde i hjärtat !!
Tiden sprang iväg och 3 timmar senare åkte vi hem, Kaiser sov gott på köksgolvet, och Alfons somnade i bilen hem, bara efter ett par minuters bilfärd. Resten av kvällen var denna kille helmätt på allt som hette något annat än SOVA, och var bara på rent myshumör.
Det var en sån glädje att veta att vi skulle ta Alfons till sin bror, det kändes verkligen som vi gjorde dom båda brödrarna en hederstjänst, och så kommer det förbli! Alfons kommer alltid att kunna leka med sin bror Kaiser, och vi umgås gärna med denna familj :)
 
Alfons & Kaiser och här leder Alfons leken för en stund ;) <3
Ha en fortsatt härlig kväll kära läsare, jag återkommer med nytt inlägg imorgon :)
KRAM från mig och Alfons



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

tibetanskalfonsmastiff.blogg.se

En blogg om en ny tid i livet. Efter flera år av längtan ska drömmen bli sann. Vår efterlängtade Alfons, en tibetansk vacker mastiff, ska äntligen få flytta hem till oss på landet. I bloggen kommer jag beskriva allt från början; mentalitet, fakta om rasen, utveckling och Alfons uppväxt. Självklart kommer du, genom mycket bilder, ges inblick i hur han växer och det liv vi lever tillsammans. Vi ses!

RSS 2.0